Aquest passat dissabte dia 11 de gener, els nostres companys del club Xevi Corredor i Dani Gonzalez, acompanyats pel mític Sam Chuecos i el carismàtic Gerard Corbalan, van participar en una original cursa/show/espectacle al club DreamSlot, de Barcelona (www.dreamslot.net)

CorvettePanda
En Xevi amb un Chevrolet Corvette del 56, en Dani amb un simpàtic Seat Panda, el Sam amb un Sunbean Rapier i el Gerard amb un Renault 5 copa, van atrevir-se a visitar “la casa dels clàssics” per excel•lència i plantar cara als seus experimentats pilots dins aquesta disciplina.
El format de la cursa, com he dit abans, era rotllo patxanga, es a dir, sense gairebé verificacions, sense gairebé reglament…amb molt bon ambient.
Les limitacions, eren concretes: cotxes de sèrie, de mides petites i amb pneumàtics estrets.
La gresca estava garantida.

El desenvolupament de la competició barrejava dues disciplines, la velocitat i el rally.
En l’ apartat del rally, cuatre trams de la marca Ninco ens esperaven a tots els participants.
Trams amb el denominador comú de les múltiples “trampes” que s’ amagaven sota plantes decoradores, darrera els espectadors, o tan sols, essent imperceptibles als ulls del pilot.

En l’ apartat de la velocitat, teníem en un espai molt reduït 4 carrils de velocitat, dividits alhora, en 2 subcircuits al més pur estil ROC (Race Of Champions).
Rapier  copa
L’ objectiu era obvi, aquell pilot qui fes una única etapa passant pels 4 trams i pels 4 carrils en menys segons, s’ enduria la corona (i no de llorer, més avall ho explico).

El reglament, també contemplava una reglamentació expressa, separant els cotxes en dues categories, depenent de les mides de cada cotxe, o de les seves possibilitats dinàmiques.

Malauradament, sobre en Xevi i en Sam, no puc comentar res, ja que la organització els va posar en un grup, i al Gerard i a mi (el Dani) en un altre.
De manera que entrats en matèria, passo a comentar les nostres vivències.

Al primer tram, amb gens de recta i 4 revolts paral•lels, amb infinitat de curva-contra curva, el Gerard va veure com el seu R5 s’ ennuegava una mica, es feia “torpe” mentre que el Panda era senzillament “deliciós”   al primer tram +4 segons pel Dani
El segon tram, si que tenia considerables rectes, amb revolts ràpids, i varis canvis de rasant.
Aquí en Gerard, estava una mica aclimatat al volant del R5 i la seva reacció en el pas per curva, però els 45cv del Panda del Dani, eren molt poderosos, i  tornava a fer gran l’ escletxa de temps. (+6)

El tercer tram, en Gerard s’ hi trobava molt comode, ja que era un tram molt neutre, pràcticament plà, amb les trampes ben localitzades. El seu R5 començava a carburar d’ allò més, mentre que el motoret Seat del Panda, donava algun ensurt al Dani. Amb un consum Made in Spain, el Panda acusava massa les pèrdues de corrent, baixant el seu regim a molt poques revolucions.  En Gerard, retallava distancies  (+3,5)
Al Quart tram, el Renault estava pletòric, semblava Jean Ragnotti pel Turini…volava pels revolts d’ un tram molt tècnic, però el Pandereta (nom carinyos de la maquina) es defenia molt be, tot i l’ elevada temperatura del seu motoret, i aquí només cedia mig segon envers el seu gran rival (+3)
Arribats al circuit, tot era una odissea i una experiència nova. Cotxes cutres (perquè són cutres), mínimament preparats per un rally, els havíem de fer córrer en un circuit. De bojos!
Al circuit, s’ havien de comparar alhora les qualitats del Renault 5 Copa (“oju peligru”) i Seat Panda 45 SC (“oju no prenguis mal”) amb un Ferrari 250 GTO (fà 2 Pandas de llarg, per 2 R5 d’ ample, per només la meitat d’ alçada de qualsevol dels 2), i un Chevrolet Corvette de Ninco (tots sabem com es l’ escala 1/32 d’ un Ninco)
Iniciada la cursa, en Gerard va caure com una pedra en un pou… i en Dani va ser capaç de guanyar algunes mànigues al Ferrari! Tota una gran victòria per ell!
Fura Sam Sobrevalls Carlos Bartés Iñaki Roura
Aquí teniu la classificació total final:
CLASIFICACIÓN fINAL.-

POS    PILOT    Gr.    TEMPS    COTXE
1    POL MESTRE    TR – 2    606,562    PORSCHE 550
2    JORDI MIRANDA    TR – 2    635,121    FERRARI 250 GTO
3    RAMON SILVESTRE    TR – 2    641,580    FIAT ABARTH 1000 TC
4    PAULINO JIMÉNEZ    TR – 2    649,219    FERRARI 250 GTO
5    CHARLES TEACHER    TR – 2    651,753    AUSTIN HEALEY
6    XAVIER DE MONTAGUT    TR – 1    653,197    RENAULT 5 COPA
7    JORDI SÁNCHEZ    TR – 2    653,923    CHEVROLET CORVETTE
8    JOAQUIM ÁLVAREZ    TR – 2    654,787    FERRARI 250 TESTAROSSA
9    LUIS MORENO    TR – 2    660,347    CHEVROLET CORVETTE
10    CARLOS VIÑUALES    TR – 2    665,077    AUSTIN HEALEY
11    JOSE ANTONIO PÉREZ    TR – 2    666,824    PORSCHE 550
12    JOSEP MOLINA    TR – 2    671,369    AUSTIN HEALEY
13    JOSEP ANTON ÁLVAREZ    TR – 2    672,806    SHELBY KING COBRA
14    QUINTI CALVO    TR – 2    672,843    AUSTIN HEALEY
15    JORDI FIGUERAS    TR – 2    677,773    FERRARI 250 GTO
16    GERARD ÁLVAREZ    TR – 1    678,864    SEAT FURA CRONO
17    DANI GONZÁLEZ    TR – 1    681,609    SEAT PANDA
18    DAVID CENALMOR    TR – 1    684,509    SEAT PANDA
19    MANUEL ESCUREDO    TR – 2    686,869    FIAT ABARTH 1000 TC
20    JOAN FONTANALS    TR – 2    688,652    PORSCHE 911 S
21    PERE CAO    TR – 1    693,531    SEAT FURA CRONO
22    CARLES RIUS    TR – 1    694,642    SEAT FURA CRONO
23    XAVIER CORREDOR    TR – 2    699,732    CHEVROLET CORVETTE
24    XAVI DIAZ    TR – 2    702,886    FIAT ABARTH 1000 TC
25    PERE RAMIS    TR – 2    704,853    BMW 2002 TI
26    GERARD CORBALAN    TR – 1    710,724    RENAULT 5 COPA
27    JORDI SOBREVALS    TR – 1    717,464    PORSCHE 904
28    JOAN GARCIA    TR – 2    720,821    FIAT ABARTH 1000 TC
29    IÑAKI ROURA    TR – 2    724,402    FIAT ABARTH 1000 TC
30    CARLOS BARTÉS    TR – 1    728,067    PORSCHE 904
31    SAM CHUECOS    TR – 2    728,203    SUNBEAM RAPIER
32    MIGUEL A. URBALLA    TR – 2    730,264    FIAT ABARTH 1000 TC
33    ADRIÀ MOLINA    TR – 2    736,895    BMW 2002 TI
34    RAMON GARCIA RUBIO    TR – 1    738,334    PORSCHE 356
35    CARLOS MESTRE    TR – 1    738,444    PORSCHE 904
36    ALEIX ESCUREDO    TR – 2    756,097    BMW 2002 TI
37    RAUL DOMINGUEZ    TR – 1    769,862    MINI COOPER
38    MIQUEL PRAT    TR – 2    789,003    PORSCHE 911 S

Acabada la competició, el coronament, i ara explico el perquè.
Com un he dit, aquesta era una cursa diferent. No hi havia guanyadors ni guanyats, era una celebració… el guanyador simbòlic de cada categoria, era guardonat amb una corona… i TOTS els participants, tenien un esmorzar amb Cava i autèntic Tortell de Reis
La setmana que ve, més….i millor.
El reportero mas dicharachero del mundo entero,
Dani González