Aprofitant la jornada festiva de divendres 6 de desembre, els nostres veïns de RCT Vallès van organitzar un espectacular ralli a les seves instal·lacions, tot aprofitant els trams del seu Ralli d’ hivern. Obligatòries 3 coses: un cotxe clàssic, que aquest tingui llums i sobretot, moltes ganes de passar-ho bé!

En Pere Roca (Fiat 131 Abarth), l’ Ignasi Navarro (Renault 8TS Gr.4) i el Dani González (Mercedes 220 SE) eren els nostres representants per a aquesta jornada. Cap al voltant de les 21:00 estaven els cotxes entregats per la verificació, i un cop aquesta superada, tot estava a punt a per començar la vetllada.

Repassant una mica el parc tancat, es podia veure varietat de models, però tots amb unes mides força competitives. Ford Escort MK2, Talbot Sunbeam Lotus, Seat Fura Crono, Ford RS200, Audi Quattro, Fiat 131. La cosa prometia emocions.

parcferme

Fent un cop d’ ull previ als trams, es podia preveure que no seria una tasca senzilla. Moltíssimes corbes, molts canvis de grip, desnivells i el major handicap, la foscor extrema!!!. Un cop organitzat l’ ordre de sortida, i agraint el detall del mestre Toni Vidal, que va juntar els tres pilotsen un mateix grup,ara si que estàvem llestos per veure les màquines pels trams impossibles.

Al primer tram, comença en Pere i l’ espectacle esta assegurat. Marca un ritme una mica conservador, amb poques caigudes, però més aviat “lentot”. La foscor es extrema, i les trampes amagades pels trams, es noten moltíssim quan un es el primer en sortir a pista. Fa una primera etapa molt digne, però amb alguns errors que ben segur l’ han despenjat una mica en les posicions de la classificació provisional.

El segon, surt en Dani, que amb el seu Mercedes, es la sensació de la cursa. Conduint un cotxe exageradament llarg i estret (fa la mateixa amplada d’ eixos que el Fura, però gairebé en fa el doble de llarg) fa presagiar una important feinada per a les seves assistències. Però un cop iniciat el seu recorregut, els deixa a tots bocabadats, amb l’ agilitat del “bitxo”. Tot un escàndol veure com es movia “la Merche” pels quesitos dels trams. Espectacular veure com pujava i baixava amb molta supremacia alemanya. Molt elegantment equipat amb unes llums grogues 100% de l’ època, el Mercedes comença a ser el comentari de tots els participants. Finalitza la seva primera etapa, molt dignament, havent tret més de 3 segons al Pere.

mercedes

L’ Ignasi, enceta la seva aventura amb l’ avantatge d’ haver vist els seus dos companys prèviament, i el fa anar amb més tranquil·litat, però tot això es complica quan el seu Renault FASA, fa de les seves i no es mostra tant segur com es suposava. Varies caigudes innecessàries, sumades al neguit que provoca aquesta inseguretat, fan que l’ Ignasi es vegi molt enderrerit a la classificació.

Primera etapa acabada, amb classificació sorprenent per als nostres pilots. En Dani era 10é, en Pere 12é i l’ Ignasi 16é, d’ un total de 20 cotxes.

Era el moment de portar els cotxes al parc de control, i que els pilots aprofitessin per fer el sopar, acompanyats per suposat, de molt bona gent. Aquesta parada, l’ aprofitarem per comentar un a un, els 5 trams dels que es composava l’ event.

Tram 1: Realitzat sobre superfície Scalextric (amb més anys que la Monyos), destacava per una zona feta sobre tela de vellut simulant gespa. Era un tram molt tècnic, amb poca recta, i un seguit etern de corbes enllaçades. Alguns desnivells suaus i una falta de grip acceptable que feien l’ espectacle senzillament encisador. Valoració de l’ expert: 7/10

Tram 2: Integrament sobre pista Scalextric, el seu grip era una mica més alt que l’ anterior.  Amb dues zones claríssimament diferenciades. Una primera zona molt revirada, amb moltes trampes amagades darrera els arbres,  amb “chicanes”i zones de difícil visió; i una segona part molt rapida, amb una recta d’ uns 5 metres, que ni molt menys era a fondo, ja que cada  5 trams, feia un desnivell considerable. (en aquesta zona, tant el 131, com el R8, van tenir seriosos problemes d’ estabilitat…). Valoració de l’ expert: 7,5/10

Tram 3: 100% Scalextric de nova generació, amb un molt bon grip. Revolts amplis i llargs, amb continuats canvis de direcció, un parell de trampes amagades on fàcilment poder perdre uns segons molt vàlids, i una espectacular recta d’ uns 4 metres, on el Mercedes 220SE va marcar el més alt “Speed Trap” de tot el rally, arribant a més de 180 KM/H!!!!. Valoració de l’ expert: 9/10

Tram 4: Muntat amb material Ninco, amb el seu típic grip, el convertien en una autopista. D’ un estil semblant al tram 2, una zona de moltes corbes enllaçades, amb desnivells divertits pels clàssics, i amb un parell de rectes atractives per al usuari, amb les seves respectives frenades, el feien molt atreien per als espectadors. Gran part de la seva dificultat, es devia a la extrema foscor, ja que es el punt més allunat de la sala. Valoració de l’ expert: 6,5/10

Tram 5: Fet amb pistes Ninco, un grip més baix que l’ anterior (suposo que per la proximitat amb la porta d’ entrada) era molt divertit. Característic d’ aquest tram era una pujada al estil Turini, que acabava amb una rotonda. Aquest fet, el convertia alhora, en una baixada estil Collada de Toses, molt espectacular. Una zona molt virada, però amb amplitud, el convertien en un tram de ritme. Un parell de rectes de poc més d’ un metre, amb canvis de nivell i paelles de 180º, proporcionaves emocions als pilots. Valoració de l’ expert: 8,5/10

fura

Acabat el sopar, i amb els cotxes revisats i reparats, el pilots tornaven al comandament de les seves màquines.

Degut a que aquesta segona etapa, es va dur a terme amb els pilots re agrupats seguint la classificació “scratx”, no podem explicar com van succeir les coses per als nostres pilots, però a mode de conclusió, podem relatar que en Pere, va fer una espectacular progressió al volant del seu 131, que el va fer escalar varies posicions a la classificació general.

L’ Ignasi, va patir problemes d’ adaptació al comandament que va utilitzar en aquesta segona etapa, i això li va dificultar moltíssim, recuperar alguns segons per tal de treure el nas per la part mitja de la classificació.

En Dani, va portar molt més al límit el seu Mercedes, però amb molta sang freda, sense cometre errors, pensant que així mantindria posicions.

Acabada l’ etapa, el Ralli va acabar de la següent manera:

CLASIFICACIO FINAL

Pos

Nom

Cotxe

Gr

2ª ETAPA

2ª ETAPA

 

1

3

Toni Vidal

Ford Escort

N

361,25

357,80

719,05

2

21

Gabi Cerezo

Ford RS 200

N

373,29

353,50

726,79

3

5

Xevi Camps

Lancia Delta S4

N

385,60

351,12

736,72

4

9

Joan Orga

Ford RS 200

N

374,94

363,90

738,84

5

7

Josep Canet

Alpine A110

N

369,55

371,56

741,11

6

10

Toni Roset

BMW M3

N

378,55

367,76

746,31

7

8

Marc Sanchez

Ford Escort

N

390,71

358,65

749,36

8

11

Fran Roldan

Ford Escort

N

382,42

377,78

760,20

9

2

Domenec Quintana

Seat 127

N

384,06

378,28

762,34

10

13

Pere Roca

Seat 131

N

396,73

376,67

773,40

11

22

Raul Cañibano

Ford Sierra

N

395,11

381,60

776,71

12

16

Dani Gonzalez

Mercedes 220

N

393,92

386,63

780,55

13

17

Manel Soriano

Seat 127

N

404,81

384,82

789,63

14

1

Ramon Sangrà

Seat 127

N

407,41

383,95

791,36

15

20

Alberto Degracia

Ford Escort

N

420,87

418,27

839,14

16

4

Albert Azpiazu

Audi Quattro

N

469,63

388,71

858,34

17

14

Ignasi Navarro

Renault 8

N

411,42

451,63

863,05

18

19

Xavi Domenech

Seat 127

N

438,72

436,39

875,11

19

18

David Garres

Seat 131

N

484,92

449,06

933,98

20

23

Gonzalo Bustamante

Seat 124

N

475,83

489,98

965,81

Dani González