El passat disabte dia 30 de novembre es va celebrar a la secció 1/24 la primera cursa de resistència de 6 hores amb cotxes de Grup C, puntuable per al trofeu combinat amb els companys del club de Calella.

Per la cita, participaven 6 equips, 3 locals (Gentleman, Rif Raf i Els Estudiants) i 3 equips vinguts de fora (Boxes, Arras Slot i Cintonik)

Cap al voltant de les 10 del matí, començava l’ activitat sobre el circuit, amb els entrenaments lliures per a las cursa.

Porsche, Jaguar, Toyota, Mercedes Sauber… per un moment sobre el nostre circuit, un màquina del temps ens havia transportat a finals dels anys 80, i els prototips de l’ época, voltaven al límit pels nostres revolts, nomès faltava el so característic, i la olor a benzina.

Eren les dotze quan direcció de cursa va tancar pista, i es van començar les verificacions.
Els 6 equips van canviar l’ activitat sobre el traçat, pel moviment frènetic al box.
Canvi de trenetes, oli als rodaments, neteja de pneumàtics, últims retocs…
Començava “lo serio”.

Un per un, tots els equips van anar passant pel comité de la “FIA”, com es habitual a les curses 1/24, es control·lava l’ amplada dels eixos i rodes, l’ alçada del xassís, els diferents pesos, però per aquesta cursa es va decidir utilizar el Testing Bench per a comprobar la legalitat dels motors emprats per cada equip.

Per consens popular, es va decidir no fer cas a aquesta eina, ja que d’ haver estat una cursa seria i rigorosa, nomès un dels equips podía haver participat a la cursa, ja que els altres cinc equips, equipaven els seus models amb motors molt per sobre del rendiment màxim (teòricament) permès.
No posarem en dubte la legalitat dels equips infractors alhora de manipular/afinar els motors , i triarem criticar els fabricants, que ens serveixen uns motors on nomès un 16.6% (per la gent LOGSE un de cada sis) , realment funciona amb les característiques que especifica en el seu catàleg.

Superat el tràmit de les verificacions, amb molt encert per part de la part organitzativa es va va decidir avançar la pressa de temps oficial (pole Position), per així pujar de dinar directament a la cursa.

image

Aquesta “pole” va ser una mica discutida per alguns equips, ja que el seu funcionament, enllòc de ser per temps com era habitual, va ser per voltes.

Diem discutida, perque com tots sabem, la gran majoria dels nostres comandaments, fan “disparar” el cotxe quan talla la corrent, i al estar el computer programat per voltes, aquest tall de corrent es produïa sempre a la recta principal.
Desde la organització, es va decidir així, perque d’ aquesta manera, els pilots (si són “pros”)  romandràn a l’ aguait, i estaràn “al loro” de que just desprès marcar la última volta, el cotxe sortirà disparat….de l’ altre manera (per temps) el cotxe sortirà disparat igual, amb el detonant de que no saps en quin punt del circuit et passarà.

Tot i així, amb estavellada a final de recta inclosa, la pole se la va endur l’ equip de Els Estudiants, que va fixar un crono de 8,11 amb el seu Sauber C9 conduit amb exit pel nostre company, Carles Masip.

Decidides les posicions, i determinat l’ ordre de sortida per a la cursa, tota la colla vam baixar al bar per gaudir (com sempre) d’ un excel·lent dinar, amb vins, cafes, postres i sobretot Bon Rotllo.

Com a dada curiosa, us comentem que acabat el dinar, i veient que la organització anava sobrada de temps, molts pilots van decidir seguir tornar enrera en el temps, i van fer unes quantes partides al Futbolin del bar.
Resultava curiòs veure gent com en Santi Pons, Jordi del Castillo, Carles Masip, Jordi Ortin, es posaven a la pell de Messi, Neymar, Valdes i s’ ho passaven d’ alló més. (tot i que mirant-ho des de fora, eren mes Ramallets i Kubala…jeje)

I despres del futbol, la cursa…

Amb un format equitatiu, per tal d’ afavorir la competitivat i les igualtats, es va decidir fer tres passades al circuit; d’ aquesta manera, tots els equips passarien per tots els carrils del circuit, gaudint per parts iguals, de les oscil·lants condicions de grip de la pista de fusta.

Semàfor verd, i s’ inicía la competició de veritat.
de sortida, l’ equip Gentleman amb Dani Gonzalez es desmarca de la resta, seguit de molt a prop nomès per en Jordi del Castillo, pilot del equip Rif Raf.

cronica grup iv

Els dos equips, amb Jaguar XJR9 decorats Silk Cut , han triat bons carrils d’ inici i s’ aprofiten d’ aquest fet per treure distància als perseguidors, fins que a falta de 5 minuts per al final d’ aquesta primera màniga, el cotxe d’ en Jordi comença a perdre efectivitat.
El seu company, en Jordi Ortin fà aturar el cotxe al pitlane, i veu com un dels cargols que subjecten el xassís esta fluix i arrossega per la pista.

Preparat amb l’ eïna, es disposa a apretar el cargol quan: “merda! Esta passat el suport !”
Aquí va començar una llarga cadena de desproposits que va alargar-se durant les properes sis hores.

En acabar aquesta màniga, Gentleman encapçalava la classificació, a cinc voltes de Els Estudiants.

Rif Raf, era a la cua de la classificació, molt lluny dels Cintonik, ja que la seva parada al box, va ser llarga.

Començava la segona màniga, i ara era l’ equip líder aleshores, qui patia problemes mecànics al seu Jaguar.
Una treneta es veïa seriosament malmesa, provocant que el cotxe s’ aturès a la curva alta (zona 5 d’ assistència) .
En Damià feia de mecànic, mentre veïa com Els Estudiants es col·locaven liderant la cursa, i també Boxes, Arras i Cintonik els adelantaven a la classificació. Van ser 20 voltes les que es van perdre aquest cop amb la reparació.
En Joan Alegre no s’ ho creía…

Mica en mica, durant el desenvolupament de les següents mànigues, Els Estudiants es mantindrien a la primera posición amb una certa tranquil·litat, mentre des de la part baixa de la taula, Rif Raf i Gentlemen, anaven escal·lant graons.

Gentlemen, es col·locava segon relativament fácil, pero Rif Raf assisita incrèdol al fet de que sempre que remuntaven i s’ apropaven a posicions de podi, un nou ensurt amb el suport de la carrosseria els feia tornar a caure a la cua.

Als voltants de la mitja cursa, Gentlemen tornava a col·locar-se líder, pero amb Els estudiants molt a prop esperant qualsevol error per recuperar la posició.

Un error que va patir l’ equip Cintonik, que per culpa d’ un error de conducció, va desenganxar un dels suports de la carrosseria.

Avería irreparable, que els va obligar a acabar la cursa utilitzant un altre cotxe, fet que suposa la desqualificació de la cursa per part d’ aquest equip.

Enfilavem les últimes 6 mànigues de cursa, amb les posicions poc definides.

Gentlemen encapçal·lava la cursa amb unes 15 voltes sobre Els Estudiants, i aquests, alhora amb unes 40 voltes sobre Boxes, que rodava tranquil a la tercera posición veient com les escomeses per part de Rif Raf, sempre quedaven en res, degut als diferents problemes que patien des de l’ inici.

Arras Slot (únic motor legal segons el Testing Bench) alternava la posición amb Rif Raf, però amb un ritme tranquil, propi d’ els equips de fora de casa, que amb molt de ceny, venen a pasar-ho bé i disfrutar de les nostres instal·lacions, pensant en el campionat i en sumar el màxim número de punts.

Cintonik, es veïa enclaustrat en la última posición, degut als problemes que em comentat més amunt.

Ja nomès falten 3 mànigues, i ara són Els Estudiants qui veuem com el seu Sauber de cop perd rendiment, fins a aturar-se a la recta principal.

Fumata!!!!  La bogeria d’ apodera dels pilots, que són ells qui veuen ara com són superats per Boxes (amb un Porsche 962 molt fiable i constant), i pel grup Arras Slot i Rif Raf (qui sembla que han mig solucionat el seus problemes)

La tensió s’ apodera dels equips en lluita.

En Jordi Ortin de Rif Raf, fà voltar el seu Sauber al límit, per tal de situar-se en segona posició, lluitant freg a freg amb el Porsche, amb conducció molt agressiva, que inclòs fà fora el pilot de  Boxes més d’ una vegada (per sort, tots som amics, i despres molt elegantment, no queda en res)

Boxes resisteix, pero la cosa s’ apreta.

Els Estudiants, també apreten per tal de recuperar alguna de les places de privilegi…

Gentlemen, roden tranquils amb gairebé 90 voltes d’ avantatge envers el grup perseguidor, i això permet en Dani Gonzalez realitzar el major número de voltes (121) i la volta rápida de la cursa (7,83).

Arriba la màniga decisiva.

Cintonik, amb honor, avança els Arras Slot (tot i que com ja sabeu, la desqualificació els obliga a ser l’ últim classificat)

Boxes es manté fort i invulnerable a la pressió, i continua a la segona posició.

cronica grup iv

Rif Raf, continua lluitant de valent, però veuen com el cul del seu Jaguar esta destrossat, i no poden apretar més, han de mantindre el cotxe en pista sigui com sigui. No poden permetrès cap error, ja que l’ escomesa de Els Estudiants es continuada.

Finalment, acaba l últim relleus de 16 minuts.

Gentlemen guanya per 95 voltes

Boxes assoleix una molt merescuda segona posició

Rif Raf acaba tercer, despres de molt patiment i molt lluitat

Els Estudiants, s’ han de resignar a una quarta posició que no representa les possibilitats reals d’ un cotxe i un equip que han tingut molta mala sort.

Arras Slot han acabat la seva feina amb molta sabiduría, sense pressió i amb la mentalitat clara de mantindre mecánica.

Cintonik, acava content perque han gaudit de la cursa, i surten contents tot i els impediments propis de la competició.

Ara nomès queda esperar al dia 28 de Desembre a Calella, per a la segona i última prova del campionat, que es preveu molt interessant, i amb un gran nombre de premis (que la organització va exposar durant els entrenaments matinals) que garanteixen la presencia dels nostres equips per les terres del Maresme.

Dani González