Tot es estrany avui, fa un dia gris, plujós segons el moment en que mirem l’ hora al rellotge. Tant es… un altre dia normal – penso jo-

Poso la televisió, i per variar no entenc absolutament res del que es comenta, fins que una expressió se’m queda clavada al cervell:

“Grossen Preis von Slot Terrassa DRM – Gruppen 5 – Norisring”

Em quedo atònit… em fixo bé en la pantalla, i enlloc de TV3, hi diu RTL… miro la pantalla del meu telèfon, i diu 7 de Setembre de 1982!!!!!!!!!!

Finalment havia arribat la data que tots teníem marcada als nostres calendaris, la primera cursa del campionat més emocionant i espectacular, en tota la trajectòria de Slot Terrassa havia arribat, ja teníem aquí els cotxes de GT més espectaculars de la historia del automobilisme, del segle XX…

Durant tota la setmana l’ activitat al circuit havia estat molt intensa.
Infinitat de probes, ajustaments, regulacions sacsejaven els cervells dels pilots que volien participar a la cursa.
Entrenaments continuats de manera intensiva de 16 a 20 hores cada dia, amb tandes d’ entrenaments privats per part d’ alguns pilots a les 22:00 (que la policia no es tonta Palanca…y Javi…)
Els missatges per Whatsapp no cessaven en cap moment durant els dies previs a la cursa, i de cop… el divendres ha arribat.
02_parrilla
Ja des de primer moment del “dia D”, es notava quelcom diferent a altres curses.
La presència de molta gent, estava confirmada, i les valoracions prèvies, parlaven d’ uns 15/18 pilots, però això va quedar en res, conforme anava avançant la tarda…

Un total de 24 pilots, van prendre part a la primera cursa de DRM Grup 5 de Slot Terrassa. Sense cap mena de dubte, tot un èxit (tot i que pocs eren qui volien aquesta categoria, amb aquest format, eh Pere? )

Un per un van passar les exhaustives verificacions tècniques a les que en Carles Pobla i en Dani González (qui us escriu) van fer passar tots i cadascun dels 24 cotxets. Acabades les verificacions, vam procedir a la tanda classificatòria per tal de conformar les mànigues. Ara si que si, començava l’ espectacle!!!

Com era d’ esperar, la pole se la va endur en Besay amb el seu BMW M1 amb un 12,64.
Segon, jo mateix, amb un Lancia Beta Montecarlo, vaig aturar el crono amb un 12,70. La sorpresa, en Pere Roca va fer tercer amb el seu Capri i un 12,85. Quart, baixant punts a les apostes de “Betwin.com” va ser el Palanca amb un altre Capri , marcant un 12,99 molt decebedor donades les altes expectatives que ens havia mostrat durant la setmana. En cinquena posició, en Santi Mata, que als comandaments d’ un altre BMW M1 enregistrava un 13, 03. L’ últim dels privilegiats en entrar a la màniga d’ honor, va ser en Toni Gómez, amb el tercer dels M1, marcant un 13,15.

Ja teníem les 4 mànigues conformades, era l’ hora del sopar, les rodes de premsa, el descans i la concentració dels pilots, previs al plat fort de la jornada.
I comença la competició…
03_Manga1
Una primera màniga amb els pilots que no havien arribat a temps per fer les poles, i aquells qui havien patit errors, faltes de concentració, nervis, o altres imprevistos a la qualificació.
–    Ignasi Navarro-Junqueras amb Ford Capri “PoblaTech-Estel•lada Power”
–    Marc Lloberas amb Lancia Beta Montecarlo
–    Jordi Hernández amb Ford Capri “Españoleitor”
–    Carlos Miguel amb BMW M1 “Original Teile”
–    Bernat Rosselló amb Lancia Beta Montecarlo
–    Andrés Escobar amb (l’ únic) Porsche 935 MobyDick Camel (possiblement, el cotxe més maco de tota la graella, que amb molta il•lusió l’ Andrés va pintar per tal de diferenciar-lo de la resta, llàstima que com dic, va ser l’ únic Porsche)

La màniga va transcórrer amb molta elegància per parts dels pilots, que encara no s’ havien acabat d’ acoblar al cockpit del seu cotxe. Molt “fair Play” per part de tots els pilots, amb nervis per part d’ alguns, i amb la gran expectació que provocava el fet d’ iniciar un campionat d’ aquesta magnitud.
Finalment, la màniga va acaba encapçalada pel Marc, amb batalles interessant entre l’ Ignasi, el Carlos Miguel i el Jordi.
05_Manga2
La segona màniga, s’ estava preparant al paddock, i poc a poc, els pilots i les seves muntures, passaven ara a ocupar la recta de pilots del circuit.
–    Antoni Rosselló amb Lancia Beta Montecarlo #20
–    Tino Fontclara amb Lancia Beta Montecarlo #21 by Guatxipei
–    Roger Bosch amb Lancia Beta Montecarlo #22 by Guatxipei
–    Juan Xibecas amb BMW M1 by Guatxipei
–    Sergi Ulloa amb Ford Capri by Guatxipei
–    Javi Martínez amb un Ford Capri by “unpocodetodos Racing”

Destacable presència en aquesta màniga del equip oficial Lancia, amb tres pilots seguits a la qualificació.
Sempre agraïda presència d’ en Joan Xibecas, que ens va portar un nou pilot al club, en Sergi Ulloa, que tot i ser nou al Slot, té una amplia experiència en el cosí del nostre Hobby, el R/C MiniZ.
I també, reconfortable participació d’ en Antoni Rosselló (cap de files del equip Papa Bernat Racing, amb molt de carinyo)

Entre tots, vam assistir a una segona màniga un xic espessa, ja que els accidents van ser molt mes continuats que no pas a la primera.
Sortides de pista, xocs, errades de conducció i distraccions que, sempre sense deixar de banda el companyerisme, van provocar la victòria a la màniga d’ en Xavi Martínez amb el seu Ford, però tot molt apretat amb en Joan i en Roger.
06_Manga3
La tercera màniga, ja sonava fort, i començava a ser “palabras mayores”. Grans estrelles del panorama slotístic egarenc s’hi donaven cita per a la competició…
–    Domingo Segòvia amb un Ford Capri
–    Agustín Romero amb un BMW M1
–    Ray Colacios amb un BMW M1
–    Pablo Prieto amb un Ford Capri
–    Carles Pobla amb un BMW M1 (ex FerreteroSport by Guatxipei)
–    Carles Masip amb un Ford Capri Jagermeister by Guatxipei

Un cop donat el “banderazo” de sortida, aquí va començar l’ autèntic espectacle.
Voltes ràpides per sota dels 13 segons, vertaders “pinyazos” increïbles que feien les delícies dels assistents (i els vídeo aficionats, eh Besay?), piques entre els competidors, i un “cono” que va aparèixer al vell mig de la pista en un dels sectors més complicats del traçat.  Quan tothom pensava que la pluja era la més gran amenaça per a la disputa del Gran Premi, va ser un “cono”… una “chicane mòbil”… “una piedra en el camino”, qui va enterbolir l’ ambient competitiu de la cursa.
Alguna pica baralla, algun comentari fora de tó i de lloc, (però que desprès de la cursa, sóc testimoni es va solucionar amb unes disculpes) entre alguns pilots i comissaris, que tot i la tensió dels involucrats, també va fer sortir bastants rialles entre la resta d’ assistents.
Tots sabem que un cop estàs al comandament, ningú es amic i tothom es rival, i “vale todo” per poder avançar posicions. (jejejeje)
Bona prova d’ això va ser el ja mític: “quitamelo, quitamelo!!!!!!!” del nostre amic Carles Masip.
Comentaris apart, la competitivitat va ser realment molt alta, i acabada aquesta tercera màniga, del primer classificat, al últim, només hi van haver 2 voltes de diferència.
07_Manga4
La gran final, la quarta i decisiva màniga s’ estava gestant… els 6 pilots més ràpids amb un Grup 5, estaven a punt de demostrar el perquè eren ells, qui estaven allà…
–    Besay Porta amb un BMW M1
–    Dani González amb un Lancia Beta Montecarlo (del equip del Tino, Roger i Antoni)
–    Pere Roca amb Ford Capri (el més LEGAL de tots ehhhh?)
–    Toni Lopez Palanca amb un Ford Capri
–    Toni Gómez amb un BMW M1
–    Santi Mata amb BMW M1

Primer relleu, Besay per la pista 1 marca un espectacular temps de 12,34 i s’ escapa amb mitja volta sobre Dani González i Palanca, que per la pista 2 i 4, no poden fer altre cosa.
Per darrera, en Santi, en Gómez i en Pere, fan la seva guerra, amb volta perduda envers els altres tres pilots.

Segon relleu, en Besay continua volant de sobre manera, mentre en Dani, s’ escapa una mica de Palanca, qui veu com ara es en Pere Roca, qui s’ acosta a la general.  En Santi i en Gómez, mantenen el tipus i segueixen ara a només 1 volta del tercer esglaó.

Tercer relleu, Besay dobla al Dani, qui alhora, dobla al Palanca.  Primer i segon, esta definit. Palanca també es posiciona amb tranquil•litat al tercer lloc, mentre que Santi i Pere lluiten per la quarta posició amb tot el que disposen. En Gómez perd pistonada, tot i mantindré la sisena posició general.

Quart relleu, Besay i Dani, fan una màniga memorable que fa posar “tontorron” el propi Tino!!!!! 4 minuts de “freg a freg” que aixequen l’ expectació de tots els assistents en aquell moment a la sala. En Besay manté la volta sobre en Dani.
Palanca continua a la seva.
Santi i Pere, en la distància lluiten aferrissadament per aquest quart lloc tant disputat.
En Gómez, s’ acosta…

Cinquè relleu, en Besay s’ escapa més de volta i mitja sobre en Dani. En Palanca, retalla fins a situar-se a una volta justa del Dani.
Santi i Pere, segueixen iguals, però ara, tenen al Toni Gómez més a prop.
Això s’ acaba, i encara queda molt per decidir…

Sisè (i últim) relleu, en Besay pateix les condicions de la pista 2, però s’ endu una merescuda victòria. Tot i l’ ensurt del Dani, que veu com el seu cotxe no engega al començament del relleu, recupera mitja volta, per tal de situar-se finalment a menys d’ una volta d’ en Besay. Palanca, tot cofoi veient l’ ensurt del Dani, lluita però “muere en la orilla”, perquè veu com ha de conformar-se amb la tercera posició. En Santi, manté la quarta posició final, desprès de començar el relleu tècnicament empatat amb el Pere, a qui la pressió el pot, i finalitza en un preuat cinquè lloc.
En Gómez, en terra de ningú finalitza en una meritòria sisena posició.
Classificació 1ªDRM-Gr5
Resulta curiós, veure com el podi el conformen 3 models diferents (BMW M1, Lancia Beta Montecarlo i Ford Capri). Demostra com amb un reglament tant concret i tancat, també ens ho podem passar d’ allò més bé, i a sobre, amb diversitat de models.

Hem començat un campionat, que sembla atractiu per als pilots, i sobretots, sembla que diverteix els participants.
Esperem que aquesta, hagi estat només la primera, de moltes proves, i molts anys de DRM Grup 5 a Slot Terrassa.

A nivell estadístic:
Ford Capri:                         9 participants    37,5%
BMW M1:                           8 participants    33,3%
Lancia Beta Montecarlo:  6 participants    25,0%
Porsche 935 MobyDick:   1 participant         4,2%

Dani González