No es pot començar la crònica de la cursa sense abans dir que aquest campionat s’ha convertit en un gran referent del 1/24 no només a la província de Barcelona, ​​sinó a Catalunya.

Un total de 23 pilots es donaven cita aquest dissabte 19 de Juliol a les instal · lacions de Slot Terrassa, que acollia al seva segona cursa del campionat.

Les portes s’obrien a les 8:30, amb puntualitat britànica, a càrrec de Pere, a qui tots coneixem afectuosament com “Pere el del bar”. Al seu torn, els primers pilots esperaven per afinar els seus bòlids sobre el traçat egarenc, Procomp 3 o Procomp 4? ¿44 o 45? ¿Plom aquí o allà? … Moltes eren els dubtes que assaltaven.

ambient

Des del principi dels entrenaments ja destacaven dos pilots, que fet i fet comandarían la cursa: Marc Andreu i Besay, sense oblidar-nos de David Rivera i Sergi Marín, qui van demostrar una ràpida adaptació al circuit. Un cop finalitzada la tanda d’entrenaments, en la qual molts van apurar fins al final, Mauri i Joan Aligué com a caps visibles es farien càrrec de les pertinents verificacions i control de carrera.

La cursa es dividiria llavors en 3 mànigues: una al matí i dues a la tarda.

La primera mànega comptava amb 8 pilots, entre els quals es trobaven David Rivera, Pep Torras, Luis Capsi, Jaume Martí, Jordi Oliver, a més dels nostres companys de Badalona, Josep Lluís Marín, Sergi Marín i Marc Andreu, que es veien obligats a córrer al matí ja a la tarda tenien carrera en les instal · lacions de Cric Crac. Això sí que és vici del bo!
Tenint en compte la classificació per coeficients, Marc Andreu començaria descansant; va ser d’aquesta manera com Sergi va començar la carrera a un ritme frenètic col · locat en primera posició fins que Marc entrés per la pista 1 amb un rapidíssim Viper, on, en només unes voltes, el programa Tic Tac ja li pronosticava una plaça al calaix més alt del podi.
Passades diverses mànegues David Rivera s’aparellava amb Sergi, aconseguint sobrepassar finalment gràcies a les seves poques sortides. Josep Lluís Marín i Pep Torras s’alternaven les posicions, encara que va ser aquest últim qui millor es va posicionar de cara a la general.
Per la seva banda, Jordi Oliver i Luis Capsi mantenien una bonica lluita al costat de Jaume Martí, el qual, tot i que ja s’havia distanciat d’ells, rodava en temps similars Jordi i Luis.

La primera mànega arribava a la seva fi, i també l’hora de dinar!

De nou a la tarda alguns pilots aprofitaven els últims moments, i Jose Luís Aparicio i Damià Estrada eren els primers a arribar. Mentre que a Jose Luís se’l veia una mica preocupat i poc segur amb el seu cotxe, Damià presentava una postura molt relaxada i tranquil · la. Jaume Calvet seguia amb les seves proves de pneumàtics, ja que encara no sabia si decantar-se pel compost Procomp 3 o Procomp 4 de la marca Scaleauto.

Els primers pilots foranis començaven a arribar, i tan aviat com va ser possible donar inici la primera mànega de la tarda. En aquest cas va estar composta per Damià Estrada, Jaume Calvet, Joan Torrent, Jordi Ortín, Enric Doliu, Agustí Ruiz, Rafel Pera i Santi Pons, que va arribar una mica endarrerit a causa d’un badada amb els horaris (Segurament es va prendre una bona migdiada! Jejeje ).

2ª mànega pilots

De bon inici Jaume Calvet i Damià Estrada es van col · locar a la part alta intercanviant diverses vegades la segona posició general (recordem que la primera pertanyia ja a Marc Andreu). Rafel Pera els seguia molt de prop esperant qualsevol badada … El pilot de Calella, Joan Torrent, continuava al seu ritme, ràpid tenint en compte que no va entrenar prèviament. Agustí Ruíz va acusar la seva falta d’entrenament i alguna assistència mica lenta que sens dubte li hagués permès pujar una mica més en la classificació.
Quant a Enric Doliu i Santi Pons, dir que van tenir diversos problemes elèctrics relacionats amb les trenetes que els van perjudicar més del compte, encara que van continuar la carrera amb el cap ben alt.

la dels bons

Entràvem ja en l’última mànega, composta per Besay Porta, Jose Luís Aparicio, Vicenç Tomàs, Joan Aligué, Mauri Bascuñana, Matias Amat i Cintu Mata.
La calor començava a passar factura, el ventilador treballava a ple rendiment i la pista havia empitjorat molt respecte a les mànigues anteriors. Les pistes 3 ​​i 4, teòricament ràpides, s’havien convertit pràcticament en les pitjors, potser per la gran quantitat de grip.
El pilot Besay Porta va prendre les regnes de la carrera per la pista 1. El programa el situava en primera posició un passet per davant de Marc Andreu, mentre José Luís després del descans estrenyia de valent també per la pista 1. Tot indicava que anava a ser un final molt ajustat.
Vicenç Tomàs com sempre “les matava callant” i poc a poc es col · locava tercer de màniga.
Mauri va emprendre un principi de carrera molt forta per la pista 5, encara que després d’un xoc el rendiment del seu Audi va baixar en picat i va haver de suplir les desmillores amb el seu dit.

joan aligué

Joan Aligué executava una carrera neta com ja ens té acostumats. Va realitzar 4 carrils sense sortides, però el seu Mercedes no es comportava tan bé com a casa.
Matiu no va destacar en aquesta cursa. Malgrat haver quedat segon en l’anterior cursa de Terrassa, aquest cop no es va trobar del tot còmode amb el cotxe. Igualment va lluitar fins al final, com sempre!

Pel que fa a Cintu, diguem que podríem anomenar el “pupes” de la cursa: canvis de pista continus, sortides, xocs i fins a una caiguda a terra. Esperem que en la pròxima tingui més sort!
Santi Pons

Finalment la cursa es va decantar a favor de Besay, marcant també la volta ràpida a la pista 5, acabant tres voltes per sobre de Marc Andreu i quatre de Jose Luís. Amb aquesta, es reparteixen les victòries 3-3 per a Marc i Besay. Sens dubte serà un bonic final de campionat.

Classificació Scaleauto 19-07-2014

Ens veiem en la següent carrera, el dia 13 de setembre a Calella.

Besay Porta