Tornava a ser un dia extrany per a tots els integrants de Slot Terrassa. Quedava molt llunyà a les nostres memòries aquell 7 de Febrer, quan es va fer la bandera de sortida d’ un dels campionats més espectaculars dels últims anys a Slot Terrassa.
El Grup 5 era el convidat d’ aquest divendres 9 de Maig, i ningú s’ ho volia perdre.
Fins a 18 pilots conformaven la graella de la cursa.
Seguint el protocol habitual, despres del sopar, els sis primers pilots ocupaven els llocs de conducció per, ara si, començar oficialment aquesta segona cursa del campionat.

parrilla

Agustin Romero (“el caballero”), Jordi Hernandez (“cuñao”), Tino, Joan Xibecas, Carlos Miguel i Sergi Ulloa conformaven aquesta primera graella.
La màniga, va estar molt disputada durant la mitja hora de duració.  Des del inici, en Sergi (que va camí de ser el Rookie del any) va imposar un ritme molt alt, i més encara si recordem  que a la primera cursa del campionat, debutava  com a pilot de slot, i ocupava el “farolillo rojo”.

Per darrera, Carlos Miguel   i Joan Xibecas (que va patir un desencertat problema amb el comandament, i va haver d’ utilizar un deixat) se les tenien per tal de assolir la segona posición provisional.
Més enrera, Agustin i Jordi feien la guerra per la seva banda, mentre que el molt honorable president, no li sentava gaire bé el fet de celebrar l aniversari en plena competició, i tot i ser continuament un dels pilots més ràpids en pista, les continues sortides el van abocar al més estrepitós fracàs de la seva historia recent al món del Slot d’ alta competició (recordem que en Tino, té al seu palmarès la victoria a la prestigiosa copa Carajillo de EgaraSLot). “malos tiempos para la lírica”…

La segona màniga, la conformaven el Domingo, Ray, Carles Pobla, Roger Bosch, Marc Lloberas i l’ Andres Escobar.
A la volta de formació, en Carles Pobla patia un imprevist mecànic al seu BMW (que raro no?), que va ser facilment solucionable, de cara a la cursa.
En Domingo, va mostrar un ritme molt alt de principi a fí, i va portar el seu Capri a la primera posición provisional. Per darrera d’ ell, en Roger (un “viejo rockero” que s’ esta posant a tó molt ràpidament) es colocava tercer provisional, per darrera del Sergi (de la primera màniga).
El Ray se les veía en directe amb el Carles Pobla per tal de guanyar llocs a la classificació, i aquesta batalla va caure finalment de la banda del Comandante Colacios.
El Marc patia en propies carns els problemes que comporta el Lancia Beta, i veía com queia relegat a les ultimes posicions de la classificació (tot i així, va endur-se la victoria a la copa Lancia) .
L’ Andres, molt motivat i amb ganes de posar les coses díficils a la resta de participants, va veure com el seu petit Porsche 935 Moby Dick perdia pistonada a mesura que pasaven els minuts.  El Handycap dels pneumàtics nous va pasar factura al discret cul del cotxe.
Era el moment de la última i decisiva màniga.
Per la pista 1, Besay amb un Bmw M1 comença dominant la cursa (com ens té acostumats…),
Per darrera, el Dani aguantava el tiron per la pista 2 (molt desmillorada) cedint uns pocs metres al BEsay.
Més endarrerits, el Santi  es colocava tercer en terra de ningú, el Palanca naufragava a l’ inmensitat de l’ oceà amb un cotxe que no corresponia al nivel que ens té acostumats, i en Pere Roca i Xavi Martinez feien la seva batalla cos a cos per les pistes 5 i 6.
Al segon relleu, en besay pasava a la pista 3 (horrorosa) i en Dani agafava la pista 1. Aquí, en Dani retallava la diferencia amb en Besay i es colocava líder, amb mitja volta d’ avantatge sobre “el niño maravilla”. En aquesta pista 1, en Dani també marcava la que seria volta rápida de la cursa amb un 12,23. (en Besay havia fet 12,29)
EL Santi seguía la seva travessia sense problemes, en Palanca seguía patint una mica massa la cursa, mentre que en Pere i en Xavi, veien com tenien de convidat inesperat al Sergi (des de la primera màniga) i al Domingo (de la segona).
Tornavem a canviar de pista, en  Besay anava a la 5, i ara era torn del Dani agafar la pista 3.
Poc a poc veía com la seva ventaja anava minvant, pero tot i així, va poder aguantar  bastant, i tot i ser supera altre cop pel Besay a la general, la distancia tornava a ser d’ escasos metres.
En Santi veía com un Palanca revifat, s’ apropava a la classificació, mentre que la dupla Xavi /Pere lluitaven desconsolats amb el virtual Sergi que els estava fent la guitza i amb un Domingo, al que cada cop veien més impossible!
En el següent canvi, Besay i Dani estaven a la 5 i 6, i per primer cop en molt de temps, el ritme del Dani era superior al del Besay.  Volta a volta, el Dani amb el seu M1 JagerMesiter, anava escurçant distancia sobre el BMW del Besay, però encara no podía atrapar-lo. La distancia era mínima, i l’ emoció máxima.
EN Santi, s’ assentava a la tercera posció ja que finalment, no era la cursa del Palanca.
El Pere, s’ aposentava a la sisena posición i el Javi a la setena, just  davant del Sergi.
El Besay agafava la pista 4, i el Dani la 6… i evidentment, en BEsay agafava una mica d’ aire i es distanciava gairebé mitja volta sobre en Dani, que per la 6, veía com perdia algunes opcions…
El Santi feia la seva, el Palanca, despres de la tempesta també, i l’ emoció, tret de la victoria, estava per veure on quedarien finalment en Pere i en Javi, que cada volta, marcaven una posición diferent a la classificació.
Ültim relleu, Besay a la Pista 2, Dani a la pista 4…
Ara es Besay qui esta patint aquesta pista, que tot i no ser la pitjor, es bastant lenta… el Dani per la pista 4, pot rodar molt ràpid, pero a la primera volta cau perdent uns segons que podrien ser molt importants.
Tot i la catastrófica assistencia del Domingo,  el seu millor ritme permet atrapar al Besay i superar-lo faltant menys d’ un minut per a la fí de la cursa, i assolint així la seva primera victoria de la temporada, per escassos cenímetres sobre el BEsay. (si, es terrestre…jaja)
Darrera seu, finalment es en Santi qui passa la bandera a quadres, aconseguint així el triplet per a BMW en aquesta cursa.
La quarta posició final, va ser per a Palanca, amb el primer dels Capris en la batalla.
Cinqué general, s’ho va endur el Domingo (moooooltes felicitats!!!)  i va completar la primera graella amb la sisena posición del Javi Martinez  (4rt, 5é i 6é van ser Capris)
En Pere Roca, va patir a les seves carns els problemes de la pista 3, i al últim relleu, va veure com passava del 6é al 8é lloc, per darrera del Sergi, a qui s’ ha de felicitar molt efusivament pel seu “carreron”. Ets un crack!!!!!
Tot i les nombroses baixes, queda demostrat que aquest campionat agrada i molt entre els socis de Slot Terrassa. Esperem que segueixi així durant molts i molts anys!
Fins la propera!!!
A nivel estadistic:
BMW M1      10 Participants (55.6%)
Ford Capri     5 Participants (27,7%)
Lancia Beta     2 Participants (11,1%)
Porsche 935    1 Participant (5,6%)

Dani González